Alles wat je wilt weten over anchor teksten

Anchor teksten hebben alles te maken met Search Engine Optimization en linkbuilding. De Search Engine Optimization ken je wellicht in het Nederlands wel als zoekmachine optimalisatie. Om de zoekmachine optimalisatie te laten slagen, heb je goede anchor teksten nodig. Ben je benieuwd naar anchor teksten en zou je er meer over willen weten? Lees dan snel verder voor meer informatie over SEO, linkbuilding en natuurlijk anchor teksten.

SEO en linkbuilding

SEO staat dus voor zoekmachine optimalisatie. Bedrijven die een website hebben, streven er vaak naar om meer klanten te werven door middel van die website. Google bepaalt echter de posities van alle websites. Met zoekmachine optimalisatie is het de bedoeling dat jouw website een hoge positie krijgt bij Google. Je kan de zoekmachine optimalisatie een handje helpen door verschillende strategieën te gebruiken.

Een hele bekende strategie voor SEO is linkbuilding. Bij linkbuilding draait het namelijk om het verkrijgen van links die potentiële klanten leiden naar jouw website. Hoe werkt dat precies? Je kan linkbuilding op verschillende manieren inzetten. Veel bedrijven kiezen ervoor om artikelen te laten schrijven waarin een link wordt geplaatst naar een bepaald product of een bepaalde dienst van het desbetreffende bedrijf. Zo komen die potentiële klanten dus naar op jouw website terecht. Het fijne is dat linkbuilding uitbesteden mogelijk is.

Anchor teksten zelf

Nu zoekmachine optimalisatie en linkbuilding toegelicht zijn, is het de beurt aan anchor teksten. Maar wat zijn anchor teksten dan precies? Een anchor tekst is de tekst die gebruikt wordt als link. Het is de bedoeling dat je op de anchor tekst kan klikken. Het is erg belangrijk dat de anchor tekst overeenkomt met de inhoud van de website. Je kan een anchor tekst vaak vinden door te zoeken naar een gekleurde tekst met onderstreping.

Goede anchor teksten helpen met het opbouwen van een natuurlijk linkprofiel. Wat is een natuurlijk linkprofiel precies? Bij een natuurlijk linkprofiel acht Google jouw website betrouwbaar. Dat betekent dat je goede links verkrijgt. Maar let wel op. Google kan namelijk jouw website ook als onbetrouwbaar zien. Dan ben je bezig met het creëren van een onnatuurlijk linkprofiel. Het gevolg hiervan is dat je positie niet beter wordt, maar juist slechter. Je creëert een onnatuurlijk linkprofiel door bijvoorbeeld in een korte periode heel veel links te verkrijgen. Probeer dit dus zoveel mogelijk te vermijden om de zoekmachine optimalisatie goed te laten slagen.

Tips voor anchor teksten

Het is nu wel duidelijk dat je goede anchor teksten moeten gebruiken om de zoekmachine optimalisatie te laten slagen. Het is om die reden belangrijk dat je een tekst kiest die relevant is voor jouw website. Dat betekent dat de inhoud ook meteen overeenkomt met de anchor tekst. Heeft de anchor tekst te maken met schoenen? Zorg er dan voor dat de klanten worden doorgestuurd naar een website die te maken heeft met schoenen.

Om te bepalen welke woorden je bijvoorbeeld het beste kan gebruiken als anchor tekst, kan een zoekwoorden onderzoek helpen. Heb je toch wat extra hulp nodig rondom anchor teksten? Dan kan je er altijd voor kiezen om seo advies Amsterdam te vragen.