Digitale advertentie-uitgaven stijgen sterk in eerste helft 2017

Oké, dit gaat over betaald adverteren, niet over SEO. Desalniettemin erg interessant. In de eerste helft van 2017 zijn de uitgaven aan online advertenties wederom enorm toegenomen. Social media-advertising kende de grootste groei met maar liefst 45%! En waar de gehele online advertentiemarkt met gemiddeld dertien procent steeg, daalden de overige drie grote advertentiemarkten: radio…

Lees meer

Google update ‘Fred’ in retrospect: schrijven voor mensen, niet voor robots

Een veel gehoord statement binnen zoekmachineoptimalisatie is “Je schrijft voor mensen, niet voor robots.”. Hiermee wordt bedoeld dat website-inhoud – met name teksten – gericht moeten zijn op leesbaarheid, kwalitatieve inhoud en een goede opmaak. Toch passen marketeers en tekstschrijvers handigheden toe die de pagina helpen hoog in Google’s zoekresultaten te scoren, omdat ze bewezen…

Lees meer

Meta-omschrijving in zoekresultaten – 5 tips om je CTR te verbeteren

Een belangrijk onderdeel in zoekmachineoptimalisatie is de weergave van jouw pagina in de zoekresultaten (Search Engine Result Pages, kortweg SERP). Deze weergave, genaamd ‘snippet’ bestaat uit een titel, URL en meta-omschrijving. In deze blog ga ik in op de laatste: de meta-omschrijving. Wat is de meta-omschrijving? De meta-omschrijving is het korte stukje tekst onder de…

Lees meer

Linkbuilding: wat, waarom en hoe? Een basisgids door SEO Portaal

Linkbuilding, wat, waarom en hoe: een basisgids door SEO portaal Duik je in de online marketing, dan hoor je het begrip vaak als marketeer: linkbuilding. Inbound links, outbound links, internal links en backlinks. In deze blog een beknopt overzicht van wat linkbuilding is, waarom er zoveel over wordt gesproken en hoe je het zelf kan…

Lees meer