De belangrijkste YouTube statistieken van 2021

Het grootste videoplatform dat er is, is YouTube. Dit komt omdat het een erg eenvoudige en gemakkelijke website is in zijn gebruik, hierdoor is het een groot succes. Voor elk publiek is er wel iets op te vinden. Benieuwd naar de belangrijkste YouTube statistieken van 2021? Dat lees je in dit artikel.

De populariteit van YouTube 

Als er gekeken wordt naar andere sociale platforms is YouTube zeker een goede concurrent. Het platform staat namelijk op nummer twee van de meest bezochte websites. Op nummer één staat Google. YouTube is een dochteronderneming van Google. Sinds YouTube bestaat zijn er meer dan vijf miljard video’s gedeeld. Als er gekeken wordt naar de gebruikers van het platform dan is 62% van de gebruikers mannelijk en 38% is vrouwelijk. De leeftijd ligt tussen de 15 en 35 jaar oud. 

Statistieken van YouTube in 2021

Wat zijn de YouTube statistieken in 2021? Maandelijks heeft YouTube 2,3 miljard gebruikers. Als er gekeken wordt naar het werkelijke aantal bezoekers, dan ligt dit getal nog veel hoger. Dit komt omdat je niet per se ingelogd hoeft te zijn als je gebruik wil maken van het platform. Per dag worden er vijf miljard video’s bekeken. Dat is dus per dag meer dan één miljard uur aan video’s. Vijfhonderd uur aan video per minuut wordt er per dag geüpload. Meer dan zeventig procent van de bezoekers bekijkt een YouTube video via een mobielapparaat.

De populariteit van YouTube in Nederland

Bij de YouTube statistieken is het ook interessant om te kijken hoe populair het platform is in Nederland. Als er gekeken wordt naar de Nederlandse bevolking dan maakt 92,5 procent gebruik van YouTube. Muziek doet het erg goed bij de Nederlandse statistieken. De populairste accounts uit Nederland zijn Spinnin’ Records, Trap City, Martin Garrix, NikkieTutorials en dj Tiësto. 

Dus hoe populair is YouTube? 

Gekeken naar de YouTube statistieken is het platform sinds het ontstaan in 2005 erg hard gegroeid. Het maakt het op zakelijk gebied zeker de moeite waard om je erin te verdiepen. Hier kun je denken aan het juist inzetten van bepaalde advertenties. Hiermee schep je mogelijkheden voor jou als bedrijf.