Influencer marketing bureau

notescloseup two marketers

Meerdere Influencers over de hele wereld zijn aangesloten bij agency’s. Deze bureaus hebben een grote database met een verscheidenheid aan social Influencers. De bureaus zorgen ervoor dat de social Influencers up-to-date blijven qua activiteit en effectiviteit.

Juulr Influencer Marketing Automation

Een voorbeeld van een Influencer marketing bureau in Nederland is Juulr. Juulr maakt gebruik van een software waar zowel Influencers en merken/ bedrijven zich kunnen aanmelden. Organisaties kunnen een account aanmaken en daarmee op zoek gaan naar relevante social Influencers. Het zoeken en selecteren van de juiste Influencers kan erg tijdrovend zijn en prijzig. Zorg dat je goed in kaart hebt op welke doelgroep je jouw campagne richt en welke doelstellingen je wilt bereiken.

De social Influencers die zich aanmelden bij een bureau of agency hebben veelal een eigen portfolio in de vorm van een website. Op die manier kan je in een oogopslag zien wat de Influencers heeft bereikt, de betrokkenheid van de Influencer en de effectiviteit op social media.

Managed Influencer marketing campagnes

Een campagne starten kan lastig zijn voor sommige merken en bedrijven, daar is een oplossing voor gevonden. Je levert een briefing aan met algemene informatie en de doelstellingen die je hebt gesteld voor de campagne. Ook een gericht budget is een must, op die manier kan er gericht worden gezocht naar Influencers die aansluiten bij jouw campagne. Het verschil tussen een software oplossing en een managed Influencer marketing campagne is bij wie de bal komt te liggen voor het selecteren van de juiste en meest relevante Influencers. Ook tijd is een aspect, voor een ad-hoc campagne gelden andere regeltjes dan voor een goed uitgedachte campagneplanning.

Voordelen van een Influencer marketing platform

Het grootste voordeel van een Influencers marketing platform is dat het bureau of de agency direct in contact staat met de bloggers en Influencers. De communicatie verloopt daardoor soepeler en is het mogelijk om eerder met je campagne te starten. Een Influencer marketing agency heeft over het algemeen ook een betere onderhandelingspositie bij de aangesloten Influencers en bloggers. Ook is het mogelijk om bij een Influencer marketing agency zowel in B2C als in B2B campagnes te beleggen.

Een aantal tips als je aan de slag wilt gaan met Influencer marketing.

  • Neem de tijd om je te verdiepen in wat je daadwerkelijk wilt bereiken. Denk dan aan welke niche, aantal Influencers, welke social media kanalen.
  • Wees zorgvuldig met het selecteren van Influencers, maak onderscheid tussen micro en macro Influencers
  • En als laatste, houd in het achterhoofd dat bereik niet het belangrijkst is bij de keuze van Influencers

Bereik is niet het belangrijkst waar op gelet moet worden bij de keuze van welke Influencers je in wilt zetten voor jouw campagne. Micro Influencers zijn over het algemeen meer betrokken dus hebben meer interactie met hun volgers dan dat de macro Influencers hebben. Hoe hoger de interactie is van een Influencer ten opzichte van zijn of haar volgers des te hoger de engagement wordt. In dit geval zijn micro Influencers dus effectiever dan macro influencers!