Infographics onmisbaar voor jouw bedrijf
Duidelijkheid, dat is wat de meeste mensen willen hebben en zien. Middels infographics tonen bedrijven informatie aan hun doelgroep. Zelfs 82% van alle marketeers gebruiken dergelijke uitingen voor hun doelgroep. Daarom kan je wel stellen dat het onmisbaar is voor ieder bedrijf.
Branding
Jouw bedrijf goed gepositioneerd op de markt met een duidelijke, herkenbare huisstijl. Het maakt of breekt jouw ‘merk’ en is uiterst belangrijk. Het gaat om de identiteit van je bedrijf. Het merk identiteit wordt grotendeels bepaald door merkwaarden die je vaak tegenkomt in uitingen richting de doelgroep. Branding zorgt voor herkenbaarheid van jouw bedrijf.
Het begint al bij het ontwerpen van een logo. Wil je rust, betrouwbaarheid en kwaliteit uitten? Of juist meer richting een verleidelijk, bourgondisch en ontspannen uiting? Bedenk daarom goed waar je je op wil richten en dat start al bij de kleine dingen. Wat je eigenlijk wilt bereiken is een unieke merkidentiteit. Dat is iets waar bedrijven zoals McDonalds, Starbucks of Google erg sterk in zijn.
Wat zijn de voordelen van een infographic?
Naast dat je middels een goede infographic een heldere boodschap overbrengt door tekst te combineren met data en visualisaties, maak je het ook interessant doordat het in één oogopslag te begrijpen is.
Daarnaast zijn de volgende voordelen even op een rijtje gezet:
- Combineren van data/tekst/beeld.
- Meer engagement met doelgroep.
- Complexe boodschap makkelijk overbrengen.
- Wekt meer belangstelling op.
- Groter bereik.
- Met goede backlinks een groter bereik op Google.
Zelf een infographic maken?
Voor het maken van een infographic is veel kennis en creativiteit nodig. De moeilijkheidsgraad is vrij hoog en de programma’s om ze te maken zijn niet altijd even gebruiksvriendelijk. Om tijd te besparen kan je ervoor kiezen om een infographic te laten maken. Door dit uit te besteden aan echte specialisten bespaar jij jezelf veel tijd en plukt jouw bedrijf de vruchten van een ander bedrijf die er dagelijks mee te maken heeft. Zodoende worden de nieuwste trends opgevolgd en zal de content voor jouw bedrijf uniek en erg sterk zijn.