Met HubSpot Conversations de interactie met prospect en klant verbeteren
Een welbekende vraag ter reflectie: hoe is jouw communicatie als ondernemer/onderneming met je klantenkring en je potentiële klanten? Mocht je twijfels ondervinden in je antwoord, wordt het misschien wel tijd om af te wegen hoe je je interactie met je klanten tot een grotere hoogte kunt brengen. HubSpot heeft recentelijk HubSpot Conversations geïntroduceerd. Conversations is een nieuwe software van HubSpot waarmee je op een hands-on wijze snel, gemakkelijk en effectief één-op-één contact kunt maken. Een compacte tool waarmee de klantbeleving bevorderd kan worden en daarmee je omzet een extra stimulans kan krijgen.
De gedachte achter HubSpot’s Conversations
We leven in een technologisch digitaal tijdperk, waarin technische ontwikkelingen onze communicatiewijzen en gedrag sterk beïnvloeden. Denk maar aan de entree van de smartphone en wat je nu observeert wanneer je de tram binnenstapt of op het perron op de trein staat te wachten. Later zagen we de introductie van de WhatsApp chatdienst. Mensen van alle leeftijdscategorieën kiezen nu ook op sales- en klantrelatiegebied voor één-op-één communicatie. Enquêtes tonen ook aan dat meer dan de helft van klanten de voorkeur heeft om via de chat contact te leggen met de opdrachtgever, in plaats van telefonisch.
Helaas kiezen niet alle dienstverleners voor een communicatievorm die het populairst is bij diens klanten. Bedrijven hebben de mogelijkheid om één-op-één contactkanalen te implementeren, waaronder WhatsApp en andere chatdiensten. Desalniettemin zien we dat heel veel ondernemingen “niet meegaan met de tijd” en niet kiezen voor de meest effectieve weg. De keerzijde hiervan is een ongeorganiseerde berichten- en gesprekkenstroom die niet leidt tot het gewenste resultaat.
Wat kan je met Conversations?
HubSpot’s nieuwe software Conversations is een alles-in-één pakket voor zakelijk één-op-één contact. Je hebt in één oogopslag alle correspondenties, leads, klanten en doelen op je scherm.
De Inbox van HubSpot Conversations
In plaats van kijken in je E-mail inbox, Facebook archief, chat software, telefoongesprekverslagen of SMS-lijst, kan je nu alle correspondentie van van meerdere platforms zien in het dashboard van HubSpot Conversations. Dit geeft je de mogelijkheid om sneller te kunnen schakelen en om je klanten beter van dienst te kunnen zijn.
Verschillende pakketten
Afhankelijk van de grootte van je onderneming en de hoeveelheid data waarmee je dagelijks werkt, kun je een pakket kiezen om niet te veel te betalen of om niet te weinig opslagruimte te hebben.
Stukje kunstmatige intelligentie
Motion A1 is een nieuwe bot, die HubSpot recentelijk heeft geïntroduceerd. Een stukje kunstmatige intelligentie (AI) helpt hierbij om gesprekken te herkennen en te ordenen in categorieën, waarmee je werktempo op peil kan blijven en een klant sneller geholpen is. Het verwachtingspatroon van de gemiddelde consument ligt vandaag de dag immers zeer hoog, waardoor een onderneming hiermee rekening moet houden en een niveau hoger moet gaan in de professionaliteit.
Mocht je de CRM software van HubSpot reeds gebruiken kun je jezelf als gelukkig beschouwen. HubSpot Conversations is voor alle gebruikers van HubSpot CRM gratis beschikbaar.